Sök

Köpvillkor

DESSA ÄR VÅRA KÖPVILLKOR SOM MÅSTE GODKÄNNAS I SIN HELHET NÄR DU BESTÄLLER.

Kylvaror kan endast köpas via avhämtning. Vill du köpa kylvaror så maila oss.

Har du genomfört en order så har du godkänt dessa köpvillkor i sin helhet. 

Vi förbehåller oss rätten att inte sälja till privatkund (eller företagskund) om denne upplevs av
oss som tjafsig eller ställer orimliga krav. 
Med andra ord så förbehåller vi oss rätten att sälja
till vem vi vill, och vägra sälja till vem vi vill. Vi förbehåller oss rätten att inte skicka varor
innan vi erhållit betalningen.


Denna nätbutik är endast inriktad till privatpersoner.
Företag ombedes att kontakta oss via telefon eller e-post.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Svaret på den vanligaste frågan:

-"jag kan inte välja fraktsätt".
-Alltså att ej kunna genomföra ordern i "kassan". 

-det beror på att du ej kommit upp i minst 200 kr i varuvärde. 200 kr är vår minsta order.
-endast ordarar på 200 kr eller mer kan genomföras i nätbutiken.
-Fraktfritt från 3000 kr inklusive moms.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Information om företaget
Seitanfoods International AB saluför veganska (helt vegetabiliska) produkter till privatpersoner och företag inom Sverige.
Många av våra varor är ekologiska och vi har certifiering för ekologisk hantering/produktion.

Orderbekräftelse

Vi skickar en personlig orderbekräftelse till dig när din beställning är genomförd.
Observera att detta kan dröja några timmar eller till dagen efter, eller närmaste arbetsdag om det är helg/röda dagar.
Du får även en automatisk orderbekräftelse så snart du klickar igenom order.
Då vissa produkter ibland kan vara slut eller ha "dåligt datum" så skickar vi alltid 
en personlig orderbekräftelse för att meddela om något måste ändras eller om något fattas. Om det finns "frågetecken" om
något så stämmer vi alltid av detta med dig som kund per E-post eller telefon.

Leveranstid

Varor skickas måndag-torsdag vardagar. Ibland på fredagar. 
Leveranstiden är normalt mellan 1-3 arbetsdagar beroende på var i landet kunden bor. 
Till de allra flesta orter tar det 1 dag eller "över natten" i dagligt tal. (Gotland, Östersund och andra väldigt avlägsna orter undantaget).

Leveransvillkor privatkund:

Varor skickas med DHL till en så kallad "DHL Servicepoint" (ombud). Det är oftast en butik, kiosk eller liknande).
När paketet är bokat för transport skickas information ut via e-post från DHL att paketet är på väg till dig.
När paketet har anlänt till DHL Servicepoint skickas information ut via SMS eller e-post. 

De flesta paket kommer fram inom ett dygn. De orter som kräver två dygn är främst Gotland, Östersund, Luleå
och andra orter som ligger långt bort från de större städerna.

Avhämtning från vårt lager i Motala:

Detta är möjligt efter överenskommelse med oss per telefon eller e-post. Dock måste avstämning ske
dagen före eller helst med längre framförhållning.

OBS: Vi skickar ENDAST till DHL Service Point.
INGA speciallösningar utföres (inga andra transportörer). 


För att få ut paketet: m
edtag legitimation samt sändningsnumret till ombudet.

Sändningsnumret skickas via SMS till angivet mobilnummer och även via e-post.

Kontakta oss snarast om du inte får någon avisering med sändningsnummer inom 1-2 arbetsdagar från

det att paketet borde vara framme. Om vi har meddelat att paketet BORDE vara framme en viss dag, så är det det som gäller.
När vi bokar en transport så skall det automatiskt gå ut ett e-post från DHL till dig som kund med nödvändig information om sändningen. 

OBSERVERA att paketet mycket väl kan vara framme på ombudet även om du inte har fått sms/mail aviseringen.

Ansvaret för att skicka aviseringen på rätt sätt ligger på DHL, inte Seitanfoods. Dock är det vårt ansvar att korrekt ha infört
kundens/ditt telefonnummer/E-postadress i fraktbokningen så att aviseringen kan utföras korrekt. 


OBSERVERA att du INTE behöver ha fått nämnda avisering för att kunna få ut paketet.
Det som behövs är att paketet har kommit fram och att du har sändningsnumret som du alltid kan få av oss.

Kontakta alltid oss på Seitanfoods vid problem med DHL ombud (t.ex. om de säger att paketet inte är där fast det borde vara det).
Med andra ord: vi reder ut leveransproblem - du bör inte kontakta DHL själv (bättre att vi gör det åt dig). 

Ångerrätt

Observera att returrätt/ångerrätt inte gäller livsmedel enligt distanshandelslagen. Varor bytes ej.
Vi lovar att alltid skicka varor av fullgod kvalitet. OBSERVERA att vi har en "rabatt" / "rea" -kategori i nätbutiken där vi ofta säljer ut produkter billigt
som har passerat så kallat "bäst före-datum". Du är införstådd med detta om du köper sådana produkter. 

Minsta ordersumma

För att kunna genomföra en beställning krävs en minsta ordersumma på 200 kr. Frakt tillkommer. Fraktfritt vid order på 3000 kr eller mer.

Personuppgifter

Dina kunduppgifter lagras endast i vårt e-handelssystem. Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar samt prisjusteringar på vår websida samt webshop utan föregående avisering.